LG LAN-9600R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG LAN-9600R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

korthout 25-11-2007
Geschreven voor: LG LAN-9600R

Ook ik heb zeer veel problemen gehad met de LAN9600R, ongeveer hetzelfde als de voorgaande posters. Na de eerste reparatie en softwareupdate kreeg ik het toestel terug en deed ie het nog steeds niet naar behoren !

Het apparaat hield geen stroom vast en het scherm kwam er helemaal niet uit ! Weer terug gebracht en heb nu het allernieuwste type gekregen, de LAN9700R ! Wat een verbetering zeg ! Alles werkt perfect, geen usb meer (oorzaak van veel van de problemen) Heel EU past in het 2 X zo grote flashgeheugen, waardoor de navi-dvd er niet in hoeft te blijven bij verre reizen. En als laatste is de blackbox verdwenen en zit dus alle electronica nu in 1 apparaat !! Kortom LG heeft alle (terechte) kritiek ter harte genomen en met de LAN9700R een zeer goede opvolger uitgebracht.

r32 20-06-2007

Eindelijk!!!!!!
Ik heb m,n geld terug na 5 maand ellende....wat een slecht apparaat ..zie voorgaande reviews!!!

En die up-date....die zal er voorlopig NIET komen....heb nu een Alpine aangeschaft en kan niet anders zeggen SUPER APPARAAT ....(105r/blue-tooth/nve099) deze computer voor de navigtie is dan al langer op de markt en dat merk je .
Geen fouten,uitvallen,te late aanwijzigen e.d. gewoon perfect in navigatie.
Komt bij dat je niet zoals bij LG-Pioneer-Kenwood e.d. een dag bezig bent om je gehele telefoonboek van je telefoon over te zetten naar je radio,dit upload hij volledig automatisch!
Lang getwijfeld over het wel of niet nemen van een Pioneer,maar uiteindelijk toch maar op safe gegaan en Alpine gekozen.

Sterkte met jullie Lan 9600r........

Gerb 19-06-2007
Geschreven voor: LG LAN-9600R

Ik heb het apparaat inmiddels een half jaar in mijn bezit. Heb inmiddels al een nieuw apparaat gekregen omdat men het apparaat bij de reparateur niet meer aan de praat kreeg. Enige onhebbelijkheden: springt regelmatig in de fabrieksstand, foutieve aanwijzingen, loopt regelmatig vast. Maar als hij werkt is het verder een prima apparaat maar dat laatste is nog al eens een probleem. Maar de grootste frustratie is dat LG nergens op reageert. Iemand opperde dat er een upgrade zou komen indien er meer klachten zijn. Nou vergeet het maar er zijn veel klachten over het apparaat maar LG houdt zich Oost-Indisch doof.

Alright 30-05-2007
Geschreven voor: LG LAN-9600R

De LG9600 met targex xtream 80GB hard disk nu 8 weken ingebruik.
Lang getwijfeld tussen de Pioneer en LG gekozen voor de LG i.v.m. intern geheugen en betere reviews betreffende telefoon verbinding via bluetooth plus mogelijkheid voor het aansluiten van een hard disk.

Ik vind het een geweldig apparaat speelt alles af en beeld zeer goed en geluid is voor mij prima.
Eenvoudige bediening , snelle route berekening en alternatieve routes.

Telefoonverbinding via bluetooth werkt uitstekend zowel voor mijn Nokia 6233 en Samsung U600.

De plaatsbepaling loopt wel wat achter ongeveer 50 meter maaar dit went snel en de 3d beeld wat als pop-up verschijnt maakt veel goed.

Springt wel eens terug in de Duitse taal en dat zu is ook wel eens irriant maar er zal wel hiervoor een software update komen.

Voor mij is dit een goede keuze.

Maarten2007 13-03-2007
Geschreven voor: LG LAN-9600R

De LG nu ca 6 weken in bezit.

Omdat ik ook voor aanschaf (nog) niets kon vinden hieronder wat aanvullingen op bestaande reviews:

Top
De gebruiksmogelijkheden zijn top: werkelijk alles kan je kwijt en vind vooral de MP3 via USB goed.
De kaartjes zodanig goed dat ik bijna altijd zonder spraak rijd. Was een klein scherm van Volvo HU1205 gewend en dan is dit super.
Ook vind ik de LG snel bij herberekenen en heb altijd contact met sateliet (slechte ervaring met Tom -Tom en volvo HU1205).
Het aangeven van de 3 alternatieve (en serieuze) routes is geweldig en leuk om mee te stoeien.
Leuk is dat je via USB ook een fotoshow kan laten lopen (naast films leuk voor de kids...)

Ook is het met de vinger verschuiven en in/uitzoomen van de kaart een handige optie. Vooral om even te kijken of er verderop bv file staat (zie je in kleur en soort weerhaakjes)

Minder
Het aantal rijstroken op de snelweg klopt niet altijd, maar ziet er door 3D wel goed uit. Wel duidelijk.
Let bij instaleren op dat je de kabel niet op handrem laat aansluiten, dan kun je rijdend bijna niets meer (helaas ervaren)! Standaard wil een garage hier nog wel over zeuren is mijn ervaring (veiligheid).
Over de Bluetooth telefoon ben ik negatief. Zowel de verbinding met m'n nokia 7210 als later met blackberry 8700 was slecht. Klonk hol en kreeg veel commentaar over verbinding. Ziet er gaaf uit maar toch voor een aparte carkit gegaan. Nadeel is ook dat in het telefoonscherm als enige geen navi-pictogram is te zien (gek..). De monteur van de carkit gaf aan dat hij deze negatieve BT ervaring ook met Pioneer had.
Daarnaast moesten telefoonnr's per stuk worden overgezet. Let erop dat een aparte mutebox moet worden besteld als je een carkit wilt gebruiken, Lg heeft deze optie niet! Heeft alleen een interne mute functie.

Ook een keer verrast dat hij bij A'dam Noordzeekanaal via het pont ging. Had ik wel even willen weten, en beter op kaart moeten kijken wellicht.

De files worden via TMC in een lijst weergegeven. Ook in de kaart bij een schaal kleiner dan 800 te zien. Ik had de files liever in routeoverzicht gezien. Wel klopt de file info goed, die je op afstand vanaf jezelf en op alfabet kan weergeven.

Bij mij springt het systeem ook geregeld terug naar de duitse fabrieksinstellingen, erg irritant omdat er veel is in te stellen.
Daarnaast heb ik ook een aantal keer gehad dat het beeld van m'n scherm uitviel maar bv radio gewoon door bleef gaan.

automatisch licht en donker scherm is aan je eigen autoverlichting gekoppeld, vind ik onhandig omdat ik altijd met verlichting rijd. Lichtsensor had leuk geweest omdat ik hem met zon minder leesbaar vind.

POI: bij m'n volvo HU1205 had ik de mogelijkheid om POI langs een strook van de route voor de auto te selecteren. Ik gebruik POI nog niet veel , maar POI zijn nu alleen op afstand vanaf jezelf te vinden en zitten dus niet logisch langs je route. Over aantal POi kan ik nog weinig zeggen, maar lijkt minder als bv Tom Tom

Ondanks m'n kritiek wel zeer blij met het gave systeem. Laat het wel door een serieuze partij inbouwen!
Groeten Maarten

capthook 15-12-2006

Ik heb de LG9600R nu enkele dagen in mijn auto zitten, en ik moet zeggen dat
het een geweldig apparaat is. Radio goed, navigatie goed, Bluetooth goed. Het
mooie is ook dat je USB keys aan de voorkant kunt aansluiten. Dus hup mp3
muziek op de stick in het apparaat stoppen en spelen. DVD afspelen gaat ook
goed Ook Divx(3,4,5 enz...) gaat uitstekend met ondertiteling(bv *.srt, maar
andere ondertiteling bestanden kan deze mee werken). Kortom een perfect
apparaat, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ook zonder de
gebruiksaanwijzing te lezen is dit apparaat zeer gemakkelijk te
bedienen(touchscreen en afstandsbediening). Tevens zijn er
aansluitmogelijkheden te over.(bv. achteruitrij camerij, videocamera, 2E
onafhankelijk aan te sturen monitor bv voor achterin, subwoofer, enz...)